Detoxikace, dieta a pozitivní myšlení!

05.07.2014 14:35

Detoxikace, dieta a pozitivní myšlení!

 

Jde se vůbec detoxikovat a držet dietu v dnešní době? Není všechno jen velká propagace a vymývání našich médii? Je neuvěřitelné, kolik shlédneme za den různých podnětů týkající se diety, zdravého životního stylu, hubnutí, prášků na podporu hubnutí, detoxikace. Kolik máme různých diet na výběr? Paelo dieta, raw strava, makrobiotická strava, strava podle krevních skupin!! Kdo se v tom má vyznat? A hlavně na všechny tyhle diety, které nám konzumní společnost nabízí potřebujeme hodně peněz a času, které my u nás málokdy máme. Ono je hezké, že v Americe nějaký pan Keton vymyslel účinnou a skvělou dietu a drží ji všechny slavné celebrity, že si to můžeme dovolit i my tady v České republice. Ale kde tady na každém kroku koupíte mořské řasy a zkoušeli jste běžně sehnat třeba chia semínka? Nebo mít čas si pomlít mouku z mandlí, protože zrovna držíte Paelo stravu? Pro většinu normálně pracujících žen absolutně nemožné. A tak se ubíráme tou nejjednodušší a nejrychlejší cestou, cestou kterou nám vštěpuje reklama, kupte si prášky na hubnutí a za týden zhubnete 5 kilo. Jaká hloupost!

 

Co si budeme dámy povídat, trávíme přemýšlením jak docílit toho, abychom vypadaly jako všechny ty dokonalé modelky v televizi, spoustu času. Po vánocích jsem pár kil oproti mé standardní váze přibrala. Vzhledem k tomu, že vlastním svůj obchod se sportovním oblečením jsem neměla čas pravidelně cvičit ani jíst a byla stále ve stresu. Tak jak to v obchodě bývá vánoce jsou pro nás obchodníky to nejnáročnější období a pro mě hlavně náročné i psychicky.

 

Když jsem po vánocích prozřela a podívala se na sebe, ani jsem se nestačila divit kolik jsem toho nabrala a za tak krátkou dobu. A tak přišla panika a fáze, co nejrychleji mé kila shodit a to nejlépe bez práce, úsilí a cvičení.

 

Samozřejmě jako průměrná česká žena jsem naletěla na všechny tyhle reklamní propagace a zkoušela vše co se dalo, aby kila šla rychle dolů. Vzhledem k tomu, že jsem v oboru sportovní výživy pracovala, věděla jsem, že spalovače vůbec nepomáhají! A ještě pokud necvičíte a myslíte si, že tím, že budete do sebe ládovat litry L-carnitinu, garcinii cambogii, zeleného čaje, obezinu - chromu zhubnete! Za mé 3leté působení v obchodě se sportovní výživou jsem vyzkoušela všechny možné spalovače. Vzorečky nám dodávali zdarma tak proč to nezkusit že?:)), ale místo zhubnutí a krásné vysněné postavy jsem zažila občas opravdu hrozné stavy! Od apatie po rychlé nastřelení a dostatek energie způsobené taurinem, pěny u pusy až po třídenní nechutenství a zvracení. Tudíž verdikt prášků byl zamítnut okamžitě. Dámy, tímto vám chci říct neberte spalovače, neberte prosím vůbec nic! Neládujte se těmito chemikáliemi a nepřistupujte na jejich hru.

 

Věděla jsem tedy, že musím zvolit jinou cestu. Má cesta vedla tedy k detoxikaci. S přicházejícím jarem se samozřejmě i na internetu rojily skvělé články o tom, jak detoxikace prospívá organismu, jak vás velice rychle připraví o přebytečné kilogramy, zbavíte své tělo všech toxinů, vaše mysl bude čistá a budete plná energie, což je krásný bonus k vysněné štíhlé postavě. Články i diskuze uváděly za 10 dní 5-10 kilo a drží to i Simona Krainová:), která tento detox propagovala.

 

Detoxikace mi tedy připadala jako skvělá volba a hlavně nová zkušenost poznat své tělo. Našla jsem si tedy detoxikaci pomocí kůry Neera, ( to že tuto detoxikaci drží i paní Krainová jsem zjistila až po sléze) nakoupila si tedy veškerý potřebný materiál a pustila se do toho.

 

DETOXIKACE NEERA průběh a moje zkušenost!

Detoxikace trvá 10 dní. Po tuto dobu pijete pouze nápoj Neera, který stojí v přepočtu 900 Kč na 7 dní + asi 15 kilo citrónu, kaymanský pepř a projímavé čaje, schválně zde uvádím cenový rozpočet abyste věděli, že ani detoxikace není zadarmo:), dále následoval internetový průzkum zkušenějších detoxikářů a jejich rady, jak se po tuto dobu nezbláznit, ale hlavně po tento čas vydržet nepozřít žádnou pevnou stravu. V těchto 10 dnech jsem si řekla, že si zkusím dát i trochu odpočinku a restartovat svůj život. Zkušenější detoxikáři totiž upozorňovali, že po tuto dobu člověk není zrovna nejveselejší a nejlepší společník, i když se samozřejmě doporučuje co nejvíce chodit mezi lidi. Tak jsem si řekla, že to všechno spojím v jedno. Smazala jsem si svůj facebook, odpojila se od všech sociálních sítí a neodepisovala jsem nikomu na sms. Po celou dobu jsem se snažila zaměřit se pouze na sebe, meditovat, ráno cvičit jógu a číst literaturu o pozitivním myšlení a utřídit si myšlenky a zjistit co od života vůbec chci. Plán to byl krásný ovšem realita trošku jiná!

 

Po prvním dni detoxu (24 hodinách) jsem se cítila opravdu skvěle! Nemohla jsem tomu ani uvěřit, byla jsem plná energie,veselá, usměvavá měla jsem ze sebe skvělý pocit, ani mi nevadilo, že se všichni kolem mě ládují jídlem. Po 48 hodinovém NEjezení už ovšem nastávala krize. Bolesti hlavy a únava mě přepadali čím dál víc, i přesto jsem to nevzdávala a bojovala za svůj cíl. Věděla jsem, že tyto stavy první 3-4 dny nastávají, potom se má ovšem energie podle letáčku k tomuto nápoji navracet a má se stupňovat ještě více než před detoxem, takže jsem bojovala dál. 4 den ovšem nastaly zimnice, bolesti kloubů, vyskákali mi afty a bolesti hlavy vůbec neodcházely. Rodina už začala být nervózní, ale já se nevzdávala i přes jejich nátlak ať okamžitě s detoxem skončiím ( jsem po operaci mozku), já měla jasný cíl. Vždyť na internetu psali, že za 10 dní shodím 10 kilo!! No neber to!:) Po 7 dni jsem začala pomalu přecházet na ovocné a zeleninové šťávy, protože energie se mi vůbec nevracela. Malátnost a pocit únavy totiž vůbec neodcházely a já potřebovala v práci fungovat, ukončila jsem tedy detox o 3 dny dřív. Byla jsem na sebe ovšem pyšná, dokázala jsem 9 dní nejíst vůbec žádnou pevnou stravu a hrozně jsem se těšila co bude ukazovat ručička na váze. K mému překvapení jsem zhubla pouhé 2 kila! V tu chvíli jsem myslela, že omdlím:) Bohužel mé tělo zareagovalo úplně naopak a bralo tento „ detox“ spíš jako škodného parazita, že mému bříšku už asi nebudu chtít dát nikdy najíst a tak si bude to málo kalorií co jsem přijala spíše ukládat.

 

Tato zkušenost mě přesvědčila a dala mi pořádnou facku, že opravdu diety a detoxikace nejsou tou správnou volbou udržet si zdravou a vysněnou postavu, že bez celkové změny jídelníčku a dostatečného pohybu člověk nezhubne a hlavně nezhubne rychle! Může to teď znít jako klišé, ale každý se o tom musí přesvědčit sám. Našla jsem si tedy nutričního poradce, který mi sestavil jídelníček přímo na míru, ve kterém mám zastoupeny všechny potřebné živiny, bílkoviny, sacharidy, vitamíny. Za měsíc mám cíl zhubnout 3 kila, no není to tak slavné jako u detoxu za 10 dní 10 kilo, ale při této změně aspoň netrpím bolestmi hlavy a mám dostatek energie. Ruku v ruce však s touto úpravou stravy jde i myšlení a váš přístup k životu. Pokud si pořád říkáme, že jsme tlusté a necítíme se v životě v bezpečí, cítíme se ohroženy a trápí nás vztahy, kariéra a peníze vše se to první projeví na našem stravování a na našem těle. Tuk je jen ochrana a obal, který nás chrání před vnějším světem. Začněme se mít rádi, milujme sami sebe, prožívejme každou minutu našeho života jako by byl poslední a nedělejme si žádné zbytečné starosti. Odpusťte sobě a všem lidem okolo sebe a pracujte na sobě. Každý malý pozitivní krok v našem myšlení, který uděláme je branou ke krásné postavě a hlavně k pevnému zdraví.

To je teď můj hlavní cíl milovat se taková, jaká jsem a věřit životu a sama sobě!