Člověk pořád něco hledá a když to najde??

10.11.2013 19:55

Člověk pořád něco hledá a když to najde??

Najde to někdy?

 

Začala jsem nad tím přemýšlet co vlastně hledám, jaký je můj životní směr? Člověk se pořád potřebuje stylizovat do nějaké podoby, charakteru, skupiny lidí, někde se zařadit: svobodný,rozvedený, vdaný, bohatý, úspěšný atd.

 

Na internetu jsem našla jeden článek cvičení, které se jmenuje Jak během 20 minut objevit své životní poslání. Byla jsem nadšená a hned jsem začala číst všechny komentáře, které byli pod článkem. Deset lidí se rozplývalo, jak úžasně jim cvičení našlo jejich životní poslání. Jak za 20 minut začali plakat a přesně věděli, proč na světe jsou a co je najednou učiní šťastnými.

 

S nadšením jsem přišla domů a hned začala všechny kroky podle návodu dělat. Lehla jsem si na klidné místo, pustila relaxační hudbu, vytáhla papír a tužku a začla psát všechno jak uváděli v článku: napište vše co Vám bleskne hlavou: věty, krátké spojení, slova prostě vše, co si člověk přestavuje pod titulekem MŮJ SPOKOJENÝ ŽIVOT. Slibovali, že po cca 50 větě, se rozpláču. A ejhle, když se rozpláču již znám svoje životní poslání.

 

A tak jsem psala a psala, padly asi tři papíry, ale žádný pláč se nedostavoval! Asi jsem divná:)

 

Věty se opakovali stále dokola, chci být šťastná, chci pomáhat lidem, chci po sobě něco zanechat atd. ALE!! Co je ten stav, kdy je člověk šťastný? Již od dětství nám všichni říkali i my si to říkáme po celý náš dosavadní život, že budeme šťastní až potkáme toho pravého, budeme mít hodně peněz, budeme mít nejlepší kamarádku, budeme mít super práci, budeme zdraví, budeme mít dobré vztahy v rodině, budeme mít děti.., ale něco je na tom špatně:)

 

Mnohým z nás i mě! se aspoň některé z těchno věci, co jsem vyjmenovala podařili, ale pořád mě to nějak neuspokojuje. Člověk, má hezký vztah, ale chce víc, hledá něco víc.Má dobrou práci, ale pořád se ohlíží a hledá něco jiného, má hodně peněz, ale chce víc a když ty peníze má tak se bojí, že o ně přijde, takže taky není šťastný. A tak je vlastně život dost destruktivní, neužívá si nic ani když to má, ani když to nemá. Pořád je tady stav, že jsme někde uprostřed a pořád jen hledáme a hledáme.

Krásný příklad jsou internetové seznamky, nebo resp. Všechny seznamky. A všimněte si, kolik lidí má u svého profilu status HLEDÁM! Hledám ženu (muže), který ….. a je tam spousta parametrů a věci, které od toho druhého očekává:) A přitom, když to ten druhý člověk přesně splňuje, stejně je vždycky někde problém. Proto jsou na seznamce desetitisíce lidí. V dnešní době, má snad každý druhý někde nějaký profil a někoho a něco hledá. Vždyť kdysi žádné seznamky vůbec nebyli? Slyšeli jste někdy, že by se v historii mluvilo, že Spartakus nebo Xena měli profil na seznamce a hledali tam někoho?

 

Zeptejte se nějakého člověka, prvního, kterého potkáte jestli je šťastný a co hledá:) A zeptejte se sami sebe. Jste šťastní a co hledáte? I když to budete sepisovat na papír, nebo si to jen říkat. Je to otázka pouhé přítomnosti a vašeho smyslu právě teď a tady. Když se Vás zeptám za dva dny budete odpovídat zase úplně jinak. Nemá tedy podle mě cenu nic hledat! Nehledejte žádný vztah, žádnou práci, žádné peníze. Když budete myslet pozitivně a odpoutáte se od všech požadavků, které na sebe kladete, ono to všechno najednou přijde samo. Nic neočekávat. A pak teprve pocítíte ten pocit.Krásný příklad je, když přijedete na parkoviště a máte najednou parkovací místo a uvědomíte si, joooo! Máte radost, protože víte, že ten někdo nahoře Vám to zařídil, protože jste si to přáli, abyste lehce zaparkovali a najednou tady to místo máte a užíváte si ten pocit, malý obyčejný pocit velkého vítězství!

 

Nehledejte nic, zkuste si každou možnou chvíli, a ono to bude mozek bolet, říkat a uvědomovat si, že žijete v přítomnosti jen teď a tady. Ptejte se chybí mi právě teď něco? Teď v tuto chvíli? Vždyť můžu dýchat a srdce mi bije a když chci můžu se usmát a můžu zaplakat, můžu vydat jakoukoliv emoci. Pak to z vás opadne, vždyť jen vy si řídíte svůj život. A pokud budete i přes to všechno smutní, tak si aspoň uvědomte, že zrovna tím, že jste smutní vysíláte do vesmíru špatné vibrace. A co vysíláte to se Vám taky vrátí. Proto zkuste tento pocit změnit na pocit příjemný. Zkuste si vytvořit pocit, jako když jste se poprvné zamilovali, nebo když potkáte člověka, kterého máte rádi. Možností je spousta. Protože, to co jste teď v přítomnosti bude vytvářet vaši budoucnost:) A všichni přece hledáme krásnou budoucnost:)